Tuesday, May 21, 2013

HE KNOWS BEST


salam alaik..new life.aku da start move on..before this i had not move an inch pon since that particular time.that so pathetic moment of me..aku tak redha mase tu..but slowly aku da boleh terima..at least im doing something kan daripada duduk hanging pada bnde yang tak pasti..aku belajar untuk let go..ibu ajar aku keras keras untuk belajar terima kenyataan.stop thinking about him.stop feeling sad pasal dia.apa yang da jadi tu biarlah..Allah lagi tau kan..cuba jangan ada rasa ragu-ragu tu..buang jauh-jauh rasa tu..patutnya aku kena yakin..sebab jodoh,ajal,maut,rezeki semua kat tangan Dia..kita ni hamba..doaa dan usaha..kalau kita mintak yang baik-baik.tak ada sebab pon Allah tak nak bagi.dengan syarat kita sabar,berusaha dan terus doa..sapa cakap aku tak rasa sakit lagi.im faking my smile.deep inside ni rasanya dah torn apart.but somehow aku tngah carik balik strength tu..lepas apa yang jadik..aku muhasabah.banyak yang salah..so ni la masa yang Allah bagi so that aku boleh betulkan balik diri ni..memang susah nak terima hakikat.tapi slow slow in shaa Allah boleh..so sekarang ni..nak cari utlimate happiness..rapatkan diri dengan Dia..tenang habis...so aku serahkan soal jodoh bulat bulat pada Dia..sekarang ni it is all about future,pasal study,pasal career..belum tiba masa aku nak fikir pasal jodoh tu lagi..now..banyak offer datang kat aku,dan semua offer aku enginee.kan dah nampak hikmahnyee :) after dah shortlist atas beberapa faktor aku dah shorlist kan 2 institution yang in shaa allah boleh lead aku jadi a very good engineer..one of them is GMI.the first offer yang aku dapat among all 4 offers yang aku dapat.here aku akan buat GAPP (German A-level Preparatory Programme) as a private candidate..mula mula kne bayar sendiri.then boleh pnjam Mara and if perform aku boleh dapat scholar untuk ke Germany..the second offer yang aku da shortlist kan is the last offer yang memang memang precious.Diploma Cemerlang in Chemical Engineering (Process)..yang ni aku buat kat UNIKL MICET Melaka.3 tahun kat Malaysia.then in shaa Allah ada rezeki sambung oversea.tapi where to tak ditentukan lagi..yang offer UIA and Matriks tu bukan aku tak nak..tapi jauh sangat sebab Matriks kat Perak.then yang UIA tu sbb dia offer asasi engineering..sbb still tak sure akan ke engine yg mana..aku macam dah dapat some kind of instinct sekarang ni about where to further..tapi after all aku masih perlukan lagi banyak keyakinan..aku serah semua kat Allah..sebab dia yang tahu apa yang terbaik untuk aku..Kita merancang,,Allah juga merancang..dan sesungguhnya perancangan Allah itu jauh lagi sempurna..hopefully whatever institution yg aku pilih lepas ni dapat bawak aku jadi a good engineer inside out..aku doa Allah berikan yang terbaik untuk aku.mana pun belajar i will do my dead best :) no more hanyut hanyut lepas ni in shaa Allah.mana pun belajar asal kau sungguh sungguh usaha mesti berjaya.doakan aku..semoga Allah permudahkan urusan aku..rabbi yassir wala tu'assir ya karim :) no more cry.la tahzan.Allah kan ada.this is a new start..in shaa Allah..smile bright people! cheers